fbpx
Ładowanie strony
Logotyp magazynu Mały Format

 

Jak zostać kierowcą Tadeusza Kantora?

Najpierw nic nie wydaje się ideologią.
Potem wszystko wydaje się ideologią.

Że się kładzie plombę w pustce.
Wietrzy po spaniu.

Od bólu trzyma
z daleka, tanecznie, niezbornie jak wodorost.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

[nie robić spisu]

Uderzenia deszczu, giętkie, aż palczaste.
Trzeba przejść

koło tylu budynków. Przejść – nie robić spisu.

 

 

 

 

 

 

 

Documents

Biance Rolando

I

Jadą inżynierowie.
Do Iławy, w sam środek produkcji

trąbek, kontenerów.

II

Gdzie wieś karmi
mozaikami,

strąca orzechy. Niech odnajdą się myszy.

III

Gdzie zadaje się pytania, jakby kaskadując,
jakby sypiąc

słowa. Czerwiec?
Trawy wokół przetwórni

gęstniejące jak krochmal i podmokły zapach
czegoś nieudokumentowanego.

 

 

 

 

 

 

 

 

Jak ćwiczyć mięsień psoas

Jak siedzieć?
Jak oddychać?

 

 

 

 

 

 

 

 

Haczykowate

To żywe, aż furiaste w tobie,
co każe zrzucać z siebie

kożuch,
nawet nad morzem. To ważykowate, haczykowate,

utkwione
w tobie.

Całuje
dachy i dywany, suwa ciałem jak portowym ładunkiem.

 

 

.

Natalia Malek

„Obręcze", WBPiCAK, Poznań 2022, s. 56.

Natalia Malek
poetka, kuratorka wydarzeń literackich, tłumaczka. Absolwentka Instytutu Anglistyki UW. Autorka czterech książek poetyckich: „Pracowite popołudnia” (2010), „Szaber” (2014), „Kord” (2017) i „Karapaks” (2020). Laureatka Nagrody Literackiej Gdynia (2021) oraz Nagrody im. Adama Włodka (2017); nominowana także do Nagrody im. Wisławy Szymborskiej i do Wrocławskiej Nagrody Poetyckiej Silesius. Na język polski przekładała m.in. wiersze Louise Glück, Tyronne’a Williamsa, Sandry Cisneros. Współtwórczyni grupy feministyczno-artystycznej Wspólny Pokój. Mieszka i pracuje w Warszawie.

.

Natalia Malek

„Obręcze", WBPiCAK, Poznań 2022, s. 56.

POPRZEDNI

recenzja  

Opowieści z miejskiej przeczekalni

— Barbara Rojek